Powered By Blogger

Wednesday 19 September 2012

3 minggu tapi mcm 3 tahun,



perkenalan aku dgn nadhirah syafiqah kt SMKPR , telah membuatkan aku besemangat utk sambung study ambil STPM disebabkan x dpt twaran ke IPTA. Susah aku nak terima hakikat yg aku terpaksa msuk skolah blik waktu tu. Korang xfhm apa yg aku rasa waktu tu bila ayah aku swuh msuk msuk pra-u. Aku tension bkn sbb apa, geng2 aku semua dpt fom6 skolah lama, tapi aku sorang ja dpt skolah len sbbny aku dpt aliran sains, member yg len dapat kemanusiaan. Fuuhhhhhhhh frust gila time tu, 8-5-12 ayah aku dftarkn aku kt stu, pastu tepaksa tebalkn muka pergi skolah tudgn x knal sapa2 kt stu, tapi bila aq tanya member yg lain ada la member yg skola lama aku dlu dpt skolah tu jgk  tp aq x rapat sgt dgn dorang ni sebab klas lain2 msa fom5.
Time tu jgak la soang demi sorang member yg penah 1 skolah ngn aku dlu dorang nk tarik diri dr msuk pra-u  sbb takut x bley catch-up walaupun stpm dh tukar format kpd sistem semester... Memang lpas tu aku mals sgt nk g skolah sbb x dak geng yg best2.. Tapi lepas orientasi aku jadi rapat dgn nadh,  oke aku tunjukkan pic dya.
aku dgn nadh time smbutan hari guru
nadh ni memang 1 dlm 1000 nak jumpa owg yg mcm dya, aku  mmg x ugi dpt knal dgn walupun dlm masa 3 minggu tp hubungan pesahabatan kmi dh mcm 3 thun kmi knal. Itu memang mustahil lah kan .Aku ni mmg susah nk cari kwn yg sehaluan minatnya dgn aku, walupun aku amai kwn yg apt x semau tu punya pemikiran yg sama dn aku.Tapi nadh ni lain 1st time tgk dya mcm sombong tp bila 1st time jgk aq start tegur dya , tah mcm mna kmi bley stoy moy pnjng lebar, bemula psa siapa dri dya,  bf dya, fmily dya and background dya. Memang menarik sgt pasla diri dya susah sgt nk jumpa kwn yg mcm ni eveything dya cita kt, bukan dya nk bangga dgn diri dya ataupun dya nak show of tapi dya ceritakan tentang kenyataan. Novel yg dya tgh wat pun dya bg aq baca walaupun x siap lg... hahah lawak gila novel tu Moron & Arrogant novel BI yg dya wat mmg best. Disebabkan dya lah aku jadi semangat nak pi sekolah balik walaupun aku dh mlas nk blajar time tu. Dia pun sama mcm aku jgk x nk duk fom6 dy nk msuk U tapi time tu turezeki x memihak kepada kmi lagi. Aku mmg x nk nadh tukar skolah sebab dya kesian kt mak dia sbb tepaksa hantar jauh sama sbbnya dgn aku , aku mls nk pehgi skolah tu sebab jauh. Nak dijadikan ceritany, hari2 aku bangun leawat sebb x nk g skolah, hari2 bangun pkul7 mmg ayah aku mngamuk dgn aku, sbb pagi2 traffic jam, aku bngun lewat, kna msuk skolah pling lewat 7.20 teuk x aku time tu mcm budak kecik kan? Tapi ayah aku still sabr dgn aku.. hahahha jahatnya aku ni. Tapi selepas segala semua bende x terduga belaku kt aku, aku dpt tawaran ke UPM KAMPUS BINTULU SARAWAK (diploma pertanian) manakala nadh di UPSI ( diploma B.I) kami tepisah, sebelum aku nk pergi aku jnji ngn dy nk jumpa dia dlu tapi x sempat sbb kesuntukan waktu . memamng aku sedih sgt... ape2 pun aku nk cakap nadh ni la kwn yg cari2kan selama ini. tapi pekenalan kami hanyalah sementara.
dya lain dari yg lain

No comments:

Post a Comment